» Mobilni i vaša kičma – 12 dobrih saveta
Mobilni i vaša kičma – 12 dobrih saveta

Mobilni i vaša kičma – 12 dobrih saveta

Tokom dana uz mobilni telefon provodimo sate. Loše držanje tela povezuje se s bolovima u leđima i vratu, čak i hernijom. Sledite iduće preporuke i zaštitite zdravlje kičme dok koristite mobilni ili tablet računar.

Mobilni mogu uzrokovati kilu

Onoga dana kada su mobilni i tablet ušli u naše živote, pritisak na naš mišićno-koštani sistem se povećao. Taj pritisak uzrokuje cervikalnu i lumbalnu kilu, bol koji izaziva nelagodnost, loše držanje i uklještenje nerava. Svakog dana većina nas u proseku provede 2 do 4 sata glave sagnute napred kako bismo upravljali e-poštom, porukama ili društvenim medijima putem svojih telefona. Drugim rečima, tako dodamo dodatni stres od 700 do 1400 sati godišnje na naš vratni deo kičme. Srednjoškolci pomere ovu brojku na nekih 5 hiljada sati. Naša kičma zapravo nije predviđena za isti položaj duže vreme.

I težina glave se menja.

Kada glavu držimo pod optimalnim uglom koji se zove neutralni položaj, opterećenje na vratnom delu kičme je 4,5 do 5 kg. Kada je glava statična ili savijena prema napred, vratni mišići, periferne tetive i ligamenti podupiru glavu. Studije otkrivaju da kada je vrat savijen za 15 stepeni, opterećenje na vratu iznosi 12,25 kg, a brojke su 18 kg i 22 kg pri 30 stepeni, odnosno 45 stepeni. Ova vrsta stresa koji se ponavlja s vremenom može dovesti do rane degeneracije i pratećih poremećaja u vratu.

Dok hodate, nemojte koristiti mobilni

Osim povreda uzrokovanih lošim držanjem zbog prekomerne upotrebe, koriščenje mobilnih tokom aktivnosti koje zahtevaju maksimalnu pažnju poput vožnje ili hodanja (posebno po neravnim površinama) nosi rizik od akutnih povreda. Zato je jako važno biti svestan ovih rizika, preduzeti sve mere bezbednosti i sprečiti moguće povrede.

Mobilni utiču na raspoloženje

Pravilno držanje tela pozitivno utiče na zdravlje kičme ali i na opšte zdravlje i vaše raspoloženje. Studije pokazuju da pravilno držanje pozitivno utiče na nivo serotonina.

Ergonomski načini za korišćenje mobilnih telefona…

Sledeći saveti osiguraće ergonomsku upotrebu mobilnog telefona:

  • Podignite mobilni umesto da savijate glavu dok koristite mobilni.
  • Mobilni treba držati u visini ili malo ispod brade dok čitate nešto na telefonu. Mobilni nemojte držati u krilima ili ispod grudi.
  • Pokušajte koristiti druge prste kao alternativu palcu dok kucate poruke ili mailove. Promenite navike – nemojte koristiti samo jednu ruku; mobilni stavite na ravnu površinu ili pokušajte kuckati jednom rukom dok držite telefon drugom rukom što je duže moguće.
  • Dok kuckate palcem, pokušajte da to radite celom površinom palca umesto samo vrhom prsta.
  • Položaj zgloba treba da bude što udobniji i neutralniji.
  • Smanjite napetost u zglobovima i prstima dok koristite uređaje. Vaše držanje treba da bude maksimalno uspravno.
  • Izbegavajte savijanje glave prema dole duže vreme, jer ovaj položaj izravnava prirodnu krivulju vratne kičme i introverziju u glavi ramenog zgloba.
  • Nemojte postavljati pametni uređaj koji uzrokuje rotaciju vašeg vrata.
  • Neka vaše poruke budu što kraće ili koristite softver za pretvaranje glasa u tekst. Dodatni pritisak na dirke rezultiraće dodatnim umorom zglobova i prstiju.
  • Kada šaljete poruke putem dodirnog ekrana, postavite mobilni u uspravan položaj. To će smanjiti područje potrebno da vaš palac dosegne dirku tokom kuckanja.
  • Nemojte koristiti mobilni ili tablet za dugotrajne zadatke.
  • Ograničite vreme kuckanja na 10 do 15 minuta. Pravite kratke pauze (najmanje 2 do 3 minuta) svakih 15 minuta. Prebacite telefon u nečujni način rada kako biste osigurali da se ti kratki odmori ne prekidaju.

*Informacije na našoj web stranici nemaju za cilj da daju smernice za dijagnozu i lečenje. Nemojte sprovoditi dijagnostičke i terapijske postupke pre savetovanja s lekarom. Članci sadrže informacije o terapijskim, zdravstvenim uslugama Acıbadem Healthcare Group.

TRETMANI

TEHNOLOGIJA

ACIBADEM

×
Search